الأحد، 17 فبراير 2013

المكالمة الي قصمت ظهري

تعرف يا بلوج في 24 ساعة نمت ساعتين وصحيت مفزوع
 والله العظيم نمت من الساعة 3 إي 5 وصحيت مفزوع بدور عليها لاني وانا نايم أفتكرت مكالمة حصلت بيني وبين حبيبتنا
 المكاملة الي كل مفتكرها بكره نفسي
 كانت عايزة تكلمني تتحمي فيا بتحبيني وعيزاتي ..واحشها ..وإنا كنت تعبان وكانت الساعة عندي 2 باليل.
 رنتلي كتيييييييييييييييييييييير ..وفي الاخر صحيت رضيت وفتحت عليها وشتمتها وبهدلتها
 انا فعلا إنسان زبالة واطي ومش متربي ومش محترم ومقدرتش حبها ليا....
بس ميبقاش الثمن روحي تروح مني ....

قالت لماما ((إن قلبها إسود من ناحيتي ))) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 إزاي ..دا إحنا روح واحدة في جسمين .......
 بس اكيد هي إتغيرت من ناحيتي بسبب أفعالي وقلة ادبي وعدم وفائي بوعدي معاها .
ولازم هي تعرف إن انا دفعت الثمن غالي في غربتي ووحدتي
وإن كل دمعه نزلت من عينيها بسببي ...إنا نزلت أدامها كتييييييييير
 ربنا اخدلك حققك مني ......
أنا عارف انها مستنية العمرة علشان تستغفر ربنا من الذنوب ألكتييييير ألي كنت انا السبب فيها
 وألي من وجه نظري السبب الرئيسي في فراقنا ....
 وإنها عايزة لما ترجع بعد العمرة تبتدي حياة جديدة مع إنسان تاني ....يحبها ويحترمها ويقدرها.
مش بس بالفلوس بالرعاية والإهتمام والتوجد (حياة .. زي مقالت لاختي ).

بس هل الإنسان ده هيحبها وراعيها زي مكنت بعمل ...الله أعلم ممكن اكتر ...ممكن يكون واحد من ألي بيحبوها من زمان ...
مهو كل الي عرفها حبها ...بس هي حبيتني أنا...هي قالت كدا ..
بس ألي هي عملته فيا ..كان قاسي قوي ..مرحمتنيش في غربتي وسجني........

ممكن ألي هتتجوزه يخليها ملكة والعشرة الطيببة هتخليها تحبه....والله انا بحبها واتمنالها الخير ... بس مع غيري؟

 طبعا هي بتقول فترة وهتعدي اكيد هي هتنسي....لكن هي عارفة ان أنا مش ممكن انسي عمري وقلبي وروحي وكل حاجة حلوة
 مهما طال الزمن.... والمرات إلي فاتت تشهد ...

وهي عارفة وقاللتلي لما إتفرجت على فرح اخويا ..باين جدا إنك بتحبيني انا ..مش سعادة واحد مع عروسته.

.حتى بعد كتب كتابي ...أول مكلمتني رجعتلها من غير تفكيري ...لإني محبتش ولا أعرف أحب غرها.

 كنت عامل بوست على البلوك قبل منسيب بعض (((( بتقولي هتوحشيني إزاي وصورتك نن في عيوني )))).
http://www.youtube.com/watch?v=bGW5oZvOvhM

لما التليفون يرن ولا رسالة تيجي ...مبرداش ابوص فيه ..وأتمني في عقلي إن حبيبتنا تكون هي الي بترن او باعته الرسالة
 لكن لما أرجع ابوص في الموبيل وألاقي حد تاني ....بيركبي حزن زيادة .

نفسي أكلمها وأسمع صوتها ...بس يا تري هترد عليا ...مش عارف ؟
كنت محضر نفسي أشوفها في مكة ...بس هي قالت لماما مش هينفع .....

أكيد مش عايزاني أأثر على قرارها وهي اكيد التزمت مع  العريس الجديد ممكن يكون في تليفونات ومقابلات وخروجات وعزومات ..طبيعي بيعرفوا بعض ... وهي مش عايزاني ابوظ حياتها تاني زي معملت مع خالد.

كنت دايما اقولها خالد ده حمار ميفهمش ..إزاي تبقى معاه ومحطكيش في عينه.......
 لما بقيتي معايا ...عملت اكتر منه خمسين مرة بهدلتك وشتمتك وضربتك ....
دايما كنت تقوللي خيركم خيركم لاهلة ...وانا كنت معاكي زبــــــــــــــــــــــالــــــــــــــــــــــــة.

 مش عارف اعمل أيه غصب عني ... تعبان
بفكر اروح مكة وأقعد في الحرم ادور عليها ...يمكن اشوفها او أكلمها ....

لما عملت عمرة اول مرة قلتلها كنت بتخيلك معايا في المسعى ..وكنت عايز اضحرجك وإحنا ماشين ...ولما هي عرفت انها هتطلع عمرة ..قالتلي إنا مش عارفة لما أشوفك هعمل أيه ...إظاهر كنت واحشها جدا ...ايام ما كانت بتحبيني .
وانا قلتلها دأنا ساعتها هبقى حارم  وده مفهوش هظار هندبح على طول ...لكن الامنية والفكرة والحلم متحققوش.

مهو انا في مكان بروحه أو اشوفه بتخيلها وبتمناها معايا ....هي الإنسان الوحيد ألي بتمني يكون معايا في كل مكان جديد وأي مكان .

رحت مكتبة جرير ..مكتبة مشهورة جدا ...فيها احدث الكترونكس في العالم ..مكنتش انا ألي بيتفرج ...عارف ان حبيبتنا بتحب الحاجات دي جدا...والله كنت ناوي اكتبلها بوست على الفيس واقولها شوفتلك حاجات جديدة وجميلة هتعجيك .....قلت لا انا هحكي لماما على ألي حصل بينا وهي تخلصي الموضوع معاها ....لكن المشكلة كانت كبرت وهي بعدت ومش بتفكر ولا بتبوص وراها ...كأنها هربت من سجن سجنها اكتر إنسان حبها وحبته فى الدنيا .

غصب عني مش بخاطري شلتها من الفيس بوك والاسكيب ؤ...مع إني عامل الإسكيب ده علشانها ..... مش مستحمل اشوفها اون لاين ومبتكلمنيش ولا عاملة بوست على الفيس ومبتبعتليش رسالة ...والكارثة والي جربتها قبل كدا لما ينزل خبر الجواز ...
 ربنا يستر المرة الي فاتت كان خالد وده معروف أخره فين ...
لكن واحد تاني ..كأني بالظبط بيعمل فيا أنا ...... هموت ...انا عارف هموت من غيرتي عليها ...وهي عارفة كدا كويس كانت دائما تقولي انت بتحبيني وبتغير عليا من الهواء ...والله العظيم دي الحقيقة ....بحبهاااااااااااااااااااااااااااا.
وعمري مقدر اتخيل انها مع واحد تاني ..مع انها كانت معايا وماحفظتش عليها .... حاسس ان شعري شاب .
وأجمل لحظات حياتي خلصت مع اجمل وأرق وأنبل واطيب إنسانة في الدنيا .....


 بصراحة يا بلوج ربنا يخليك ليا ..بفضفض معاك في اي وقت زي متكون حبيبتي ..حتى لما صحيت بدري ومفيش نوم كتبتلك قبل الشغل .وزوغت من الشغل علشان اكمل كل الي جوايا.



2 تعليقات:

في 27 يونيو 2016 في 8:13 ص , Blogger Unknown يقول...

احبابى فى اللة احب اتحدث معكم عن النظافة وعن اهمية النظافة فى حياتنا واقولكم ان النظافة من اهم الاشياء فى الحياة وبدونها يجلب الامراض وطبعا هى شركة تنظيف بالدمام وشركة تنظيف بتبوك وايضا من انواع النظافة كشف تسربات المياه ومن انواع النظافة مكافحة الحشرات ونحن نرى كثير من الناس يمارسون هذا وهى شركة مكافحة حشرات بالدمام ومن الاسباب التى تساعد على مكافحة الحشرات رش المبيدات وهى شركة رش مبيدات بالاحساء
ولدينا خدمات اخر كثيرة ومنها افضل
شركة نقل عفش بالرياض
وللاتصال وطلب الخدمة 0508400941

 
في 29 أكتوبر 2016 في 2:31 م , Blogger rana يقول...

اذا اردتم الحصول على نظافة مثالية لمنازلكم او لشركاتكم فشركتنا شركة تنظيف بالدمامتقدم لكم افضل الحلول والخدمات التنظيف فنحن يوجد لدينا افضل واحدث الاجهزة والمعدات والعدد والادوات والماكينات التى نستخدمها اثناء القيام بعمليات التنظيف بالاضافة الى اجود انواع المنظفات والمطهرات والمعقمات والمعطرات التى تستخدم للقيام بالتنظيف وبعد عمليه التنظيف وكما ان شركتنا يوجد لديها فروع اخرى مثل شركة تنظيف بالخبر وشركة تنظيف بالاحساءولا تكتفى الشركة بالقيام بالتنظيف فقط بل ان الشركة تقوم بكافة انواع مكافحة الحشرات ورش المبيدات فمع شركتنا شركة رش مبيدات بالاحساء وشركة مكافحة حشرات بالاحساء قولوا وداعا للحشرات فنحن سوف نخلصكم من عناء الحشرات الى الابد فكل ما عليكم هو التواصل مع شركتنا والاتصال بنا على الارقام التالية
جوال رقم 0536010460ا

 

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية