السبت، 16 فبراير 2013

عصير البرتقال


انهاردة خرجنا انا وزميالي علشان نفطر في ساعة الراحة
كلهم طبعا طلبوا اكل ..وانا مليش نفس لأي حاجة
 وفجاة ببص في الثلاجة
 لقيت عصير برتقال
 إفتكرت حبيبنا كان بيحب عصير البرتقال ..وبصراحة انا بحب عصير المنجة
 إلا إني أول مشوفته اخد واحدة وشربتها وطبعا دماغي كلها في أيام الزمن الجميل
 أيام مكان حبيبنا معانا ..وكنت مطلع عينه وعين الي جايبينه

ده انا حتى كنت دايما أجبلة عصير البرتقال معلب + الجزر ..طعمة كان وحش بس كان بيشربة علشان انا جايبه ...بس انا كنت فاهم غلط ..
هو كان بيحب البرتقال الفرش مش المعلب .
 وهو بصراحة كان دايما يحذرني
 بس أنا كنت بهرب منه وأعد أتخانق وازعق واشتم...
لأني كنت محروج انفذ ألي اتفقنا علية...مكنتش اعرف انه فيها موتي....
الإحراج ده ضيع مني اغلى حاحة في حياتي ..والله انا متغيرتش ولا بقيت بخيل ولا حاجة
 انا بس نفسي اعمل حاجة بسرعة وارجع مصر
 وأكون جانبه لكن الزمن والوقت والصبر مدوش الواحد الفرصة انه يعمل حاجة
 الغالي راح وراحت الحاجة الحلوة الطرية ألي في حياة الواحد

ده حتى الفيس بوك ملوش طعم بعد مشلتها منه .....ما أنا هعمل أيه ....بفتح صفحتها وافضل مستني اي حاجة هتجنن...ثم هي اخدت مني روحي ... ان هحرمها من فيس بوكي ....قال يعني !!!!
 مهي ماشية ولاغية كل حاجة بمزاجها ..ومش عايزة تعرف عني ولا تسمع مني ...قرار (((سيف ))) قطع كل الي كان وراه.

قالتي في اخر مكالمة انها حبتني اكتر من نفسها ...وعملت فيا كل ده
 امال أنا بقى حبيتها إزاي لمه ده حالي ..ولما كنت أسيبها مستحملش وارجعلها.
 ده حتى من فترة عملتها معيا ومرديتش ترد عليا ..كنت اتجنن وزعلت منها ..وقلتلها متعمليش كدا تاني
 لكن المره دي الخابطة جامدة جدا........
يا رحمن يا رحيم إرحمني وإغفرلي وإرضيني وصبرني


0 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية