السبت، 20 مارس 2010

مومو:السبت اول يوم من الإتفاق الجديد

 دعاء الهم والحزن

" اللهم إني عبدك ابن عبدك ابن أمتك ناصيتي بيدك ، ماضِ في حكمك ، عدل في قضاؤك ، أسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو أنزلته في كتابك ، أو علمته أحداً من خلقك أو استأثرت به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي ، ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي "

" اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن ، والعجز والكسل والبخل والجبن ، وضلع الدين وغلبة الرجال "

..............
أنا عارف أن ألي إحنا فيه هو أصعب حاجة على اي بني آدم طبيعي ..
أنه يضحي بأحلى حاجة في حياتة ..علشان ربنا ...وعلشان ناس ملهاش ذنب.

في حاجة مهمة انا ملقتش الزرار ..لكن أنا بدات أتصرف كدا لسببين .
1- أني في التليفونيبن كنت في البيت.
2- أنا فعلا عايز أساعدك انك تنفذي الإتفاق ..تـاخدي فرصة كاملة بدون أي مؤثرات مني ..

علشان خاطري وحيات حبنا .. أبدأي في تنفيذ الإتفاق إلي بنا..خلي التضحية بتعتنا ليها معني.
مش معقول نضحي ومنلقيش نتيجة..وخالي بالك قوي من الأولاد...علشان انا بحبهم قوي ..وهما السبب في أني ضحيت بيكي..
خصصلهم وقت كل يوم لازم تعملي كدا

--وبالنسبة للطرف التاني خلي بالك طويل واستحملي ..وخلي حياتك سعيده ..بنسفك متستنيش رد على ألي بتعمليه.
أهم حاجة في التضحية دي ..أني أشوفك سعيدة ..فهمة 

سلام
الكاتب
................

0 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية