الاثنين، 29 مارس 2010

مومو أتعلم منك

مومو .. يعني الحب " الحنية " التضحية " ازاي انه يتعب علشان حبيبه "
 لكن للأسف مفيش مقابل غير "أنا"
أنا عايز أيه ..أيه ألي يريحني ...أيه ألي ميخلينيش أتغير .. أيه ألي ميخلينيش أضحي ..أيه ألي ميجيش على حسابي.
لازم ميعملش حاجة هو مش عايز يعملها ..لازم يكون موافق من جواه ..يجيي على نفسه ليه وياذيها ويتحمل انه يعمل حاجة تضيقه شويه بيسطه..لأ طبعا أنا أيه ألي يجبرني على كدا......
أهم حاجة" أنا " عايز أيه
حتى لو كانت حاجة في قمة الهايفة.. وده معاناه هو واحد "أنا" ..ميهمنيش أي حد حتى لو كان بيضحي وميت علشان اكون انا مرتاح ..ميفرقش معايا المهم" أنا" لما أجي اعمل حاجة أكون" أنا" عايز أعملها أو بحبها ..او نفسي فيها .. مش لازم حد يكون طلبها مني أو قلي عليها ..المهم "أنا" عايز ولا لأ ..
رغبتي" انا" ورحتي" انا"
مومو أتعلم منك أنه يفكر في نفسه بس ..أزاي يفكر وينفذ ألي هو عايزه بس ..ألي يريحه بس..ميجيش على حساب نفسه "نهائي"
.
أصلا مفيش حد يستاهل كل ده...
ألي ميجيش على حساب نفسه في حاجة في قمة الهايفة ..يبقى عمره ميجي على نفسه في حاجة كبيرة ومهمة.
لازم تعرف أنك يا منو ألي علمت مومو أزاى يبقى كدا .....
,,,,,,,,,,,,,,,
"مومو" قاسي
"مومو"غدار
"مومو"  قلبه جامد
"مومو"مش يعرف يعني ايه حب
ولا يعرف ازاي يتعامل
ولا يعرف يقدر اللي قدامه

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
موموبيوجه شكره لمنو
بيقولو شكرا على الدرس ..وبوعدك انه هينفذه بحذفيره.

0 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية