الأربعاء، 7 أبريل 2010

يوم غريب

أنهارده
انا كنت ناوي اكتب عن الإحساس الغريب ألي انا عايشة وانا عامل فيها دور حلال العقد.بحاول أحل المشكلة الدائمة لمنو
 إلي احنا اتفقنا ان احنا هنحاول فيها وندي فرصة حقيقية للشخص الي لحد دلوقتي مظلوم بس انا أعتقد أنه على اد مأنا ظلمه .. هو كمان ظالم نفسه ..ليه عامل في نفسه كدا ..ليه عايش كدا
ليه ميهتمش بنفسه ويعيش حياته ويعيش الناس الي معاه حياتهم.سبحان الله عنده حاجات كتير يتمناها أي واحد لكن مش حاسس بيها .
ومش عارف يستغلها علشان يعيش سعيد .
هو مش محتاج يفكر هو بس المطلوب منه انه يعيش هيلاقي حاجات كتير في حياته جميله ناس كتير بتحسده عليها.لكن سبحان الله له في ذلك حكم.
يا سلام عليا وأنا عامل فيها كاتب باب أريد حلا ..يا أخي حل وسطي ..مهو باب النجار مخلع...مش عارف أقول أيه ..قال يا عم الحج عمال انصح وأحل في مشاكل وأوصف مشاهد.
الله ..لما انا فالح كدا مروح احل مشاكلي...دي حاجة والله غريبة.
بس اقولكم على حاجة سبحان الله لما بحاول انصح منو بحاجة ولااقولها على حاجة تعملها في حياتها... في الفرصة ألي اتفقنا عليها ..بس طبعا حاجة بضمير حي من قلبي ..بحس ان ربنا بيفتح عليا لأنه عارف اني صادق النيه في كلامي وقاصد.
 بيه خير ..وأني مببصش لنفسي وبدور على الصح وبقوله حتى لو كان  مش في مصلحتي.
وربنا عارف أن انا بتعذب أد أيه ...وبحب منو اد أيه ونفسي فيها أد أيه..لكن الحمد لله على كل حال وربنا كريم ييسر الخير.

..حصل انهارده موقف غريب .. ألي هو يعني لما يقولوا متفصل ...مشهد أتخيلته بالحرف والنقطه والبصه والاخراج..وبعد متخيلته اتمنت من كل قلبي انه ميحصلش.... ويحصل أي حاجة تانية  ..أي حاجة ..لكن سبحان الله ...يحصل المشهد زي ما انا رسمته في خيالي بالظبط ..وربنا كريم معايا برده ويعديه على خير ...لكن انا الشطان  صحبي ...مخليني مش عارف أفكر ...ومخليني برده مليش تركيز إلا في الغلط واني بحبها وهي من حقى...لاغي عندي الاحساس بالذنب ربنا يستر ونجيني.
الحمد لله رب العالمين...
لا أله إلا أنت ربي سبحانك إني كنت من الظالمين.
التوقيع
.................

0 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية